דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלנים יכולים לגייס הלוואה דרך קרן סיוע לעסקים 

מאת    [ 03/11/2014 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 1491 פעמים ]

ישנם עסקים רבים הפועלים בענף הקבלנות, החל מקבלני שיפוצים פרטיים קטנים ועד לחברות בניה גדולות. אפיק הלוואה בערבות מדינה הוא פתרון מצוין לאותם עסקים הפועלים בענף הבניה, כמו שהוא פתרון מצוין לענפים שונים במגזר העסקי.

למה דווקא עסקים בענף הבניה מתאימים לגיוס הלוואה בערבות המדינה ?

לרוב, העסקים הפועלים במגזר הבנייה, הקבלנים במיוחד, הם עסקים הנזקקים לסיוע במימון הון חוזר. הון חוזר הוא בעצם פער תזרימי בין הוצאות העסק להכנסות העסק שעל הקבלן לממן. אופי הפעילות בענף הבנייה בקרב הקבלנים הוא לרוב פעילות המתבצעת לפי פרויקטים הלוקחים זמן. כלומר, כל קבלן צריך לממן את ההוצאות השוטפות שלו עד לסיום הפרויקט, בין אם הוא אורך חודש ובין אם הוא אורך 12 חודשים, עד להשלמתו ולקבלת ההכנסות בגינו מהלקוח. פער הון חוזר זה מכריח את הקבלנים לגייס אשראי עסקי מהבנק (מסגרת אשראי, הלוואות ישירות מהבנק, הלוואות גישור וניכיון שיקים), שלרוב בתנאי ריבית גבוהים.

אם תבצעו סקר בין הקבלנים בענף הבנייה תלמדו שכל הקבלנים מאמינים שעל מנת להתקדם ואף רק לשרוד אין להם ברירה אלא לגייס הלוואות בתנאים לא נוחים מהבנק. ובכן, הם צודקים רק למחצה. למשל, אם קבלן שיפוצים מבצע פרויקט שיפוצים אשר אורך 6 חודשים בעלות של 300 אלף שקלים עם תגמול המתקבל עם השלמת הפרויקט בסך 400 אלף שקלים. אזי הקבלן חייב לגייס אשראי עסקי למימון עלויות הפרויקט במהלך ששת החודשים עד שהוא מקבל את ההכנסות בגין פרויקט השיפוצים, זה נכון. אך למה אותו קבלן חייב לגייס אשראי עסקי מהבנק בתנאי הלוואה לא נוחים. זה שהבנק מנצל את מצוקת הקבלן לתזרים לא אומר שהקבלן צריך להשלים עם זה. מה שקבלן צריך לעשות הוא לפנות לקרן בערבות מדינה, המעניקה הלוואות בערבות מדינה גם לעסקים הפועלים במגזר הבניה. דרך הקרן הקבלן יכול לגייס הלוואה בתנאים נוחים (הלוואה ל-5 שנים בריבית נמוכה, עם דרישה לביטחונות מינימאליים) ולמזער את עלויות המימון כתוצאה מגיוס האשראי.

לצורך המחשה כיצד ניתן לצמצם משמעותית את עלויות המימון לקבלן על ידי פניה לקרן סיוע לעסקים נחזור לאותו קבלן שיפוצים שהזכרנו לעיל. נניח שאותו קבלן שיפוצים מבצע את הפרויקט שיפוצים שאורך 6 חודשים, בעלות מימון של 300 אלף שקלים עם הכנסה של 400 אלף שקלים. הרווח של אותו קבלן על הפרויקט הוא שליש. עכשיו נניח שהעסק ממן את עלויות הפרויקט על ידי ניצול מסגרת אשראי, שגוררת ריבית ממוצעת של 10%, הוא ישלם 30 אלף בהוצאות מימון על הפרויקט, מה שיקטין את הרווח של הקבלן מהפרויקט ל-70 אלף שקלים. לעומת זאת, אם הוא יגייס הלוואה בערבות מדינה שגוררת ריבית של 5% הוא יצמצם משמעותית את השחיקה של הרווח.

חשוב לדעת:

1. הקרן לא מעניקה הלוואות לטובת רכישת קרקעות ורכישת דירות להשבחה.

2. הקרן מעניקה הלוואות לעסקים בעלי הכנסות פעילות. הקרן לא תעניק הלוואה למימון פרויקט יזמי, פרויקט שהכנסותיו מתקבלות רק בטווח הארוך.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב